אושר לקריאות 2 ו-3: יוארך הסדר ביטול פטור מטעמי הכרה דתית

אבי רבינא No Comments on אושר לקריאות 2 ו-3: יוארך הסדר ביטול פטור מטעמי הכרה דתית

ועדת החוץ והביטחון הזמנית אישרה לקריאות שנייה ושלישית, את הצעת החוק לביטול פטור משירות ביטחון מטעמי דת, אם הפוקד סבור כי הוגש תצהיר כוזב

מליאת הכנסת צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת החוץ והביטחון הזמנית, בראשות ח"כ רם בן ברק אישרה היום (שני), ברוב קולות, לקריאות שנייה ושלישית, את הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 18 והוראת שעה) (תיקון), התשפ"א-2021. הצעת החוק מאריכה את ההסדר בעניין ביטול פטור מטעמי הכרה דתית הניתן למיועדת לשירות ביטחון, בשלוש שנים, עד ל -1 ביולי 2024.

מדובר בהצעת חוק להארכת הוראת שעה שחוקקה ב-2012 שקבעה נוהל חדש להליך ביטולו של פטור שניתן למועמדת לשירות בטחון (מלש"בית) המצהירה כי טעמי הכרה דתית מונעים ממנה לשרת בצה"ל, אם סבר הפוקד כי תצהירה כוזב. טרם קביעת הוראת השעה, ביטולו של פטור כאמור היה רק לאחר הרשעה חלוטה בפלילים של המלש"בית בגין הגשת תצהיר כוזב.

אתמול (ראשון) נעצרו ההצבעות על הצעת החוק לאחר שנטענו טענות נושא חדש על ההסתייגויות. היום הודיעו המבקשים כי הם מסירים את טענות הנושא החדש, והוועדה המשיכה בדיונה.

הוועדה דחתה ברוב קולות את כל ההסתייגויות, ולאחר מכן, כאמור, אישרה את הצעת החוק לקריאות שנייה ושלישית ברוב קולות.

בדיון אתמול התנגד ח"כ איתמר בן גביר לחוק בנחרצות ואמר: "אין מחלוקת שמי משקרת ועושה מניפולציות נגד הגיוס אנחנו נגד. אמא שלי הייתה באצ"ל בגיל 14, נעצרה על ידי הבריטים והייתה קצינה בצבא. אבא שלי היה גם הוא קצין, אחי בגרעין נח"ל בשדה בוקר והבן שלי מתאמן כדי להתקבל לסיירת מטכ"ל". בהצהרת ביניים ציין בן גביר: "אני רק מקווה שלא יפעלו נגדו כמו שפעלו נגדי בגלל שאני איש ימין".

בן גביר הוסיף להתייחס לנקודה המרכזית בבעית גיוס הבנות: "הבעיה היום היא, שכופים על בנות גיוס בכח, למרות שהצהירו היותן דתיות, כיוון שלא ידעו להשיב על שאלות, שגם בנות דתיות לא תמיד יודעות אותן. גם לא ייתכן שבת נפסלת על זה שבעבר לבשה בגד שלא תואם במאה אחוז את ההלכה המחמירה. לא כל אחת מקפידה על תרי"ג מצוות ועדיין צריך להיות ברור שאם הבת שומרת על הבסיס, צריך לקבל הצהרתה. אין לאף אחד דתומטר על הדת".



0 תגובות